*For skakmateriale er vi forhandler i Danmark af DGT, Sunrise m.fl.
*For skakbøger er vi forhandler i Danmark af Quality Chess, New In Chess, Russell, Chess Stars m.fl. 
Her finder du en opdateret webshop med det bredeste udvalg i brætter, brikker, ure og skakcomputere, de nyeste bogtitler, kvalitet i den skak faglige viden, de bedste priser på produkter og fragt, og god gammeldags service via mobil, mail eller chat:-)

Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.skakbloggen.dk
www.skakbloggen.dk ejes af Skakbloggen, CVR-nr. 40716211, adresse Parallelvej 6, 9480 Løkken, tlf. 20280756, e-mailadresse ole@skakbloggen.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.skakbloggen.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Maestro, MasterCard, Mobilepay, VISA og bankoverførsel.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi har 2 leverings principper:
Basis levering er at vi den første mandag i hver måned slår en streg i sandet, og trækker de mindre ordrer i webshoppen - som du som kunde vurderer ikke haster - samlet hjem fra forlag, grossister og producenter. Dette skyldes at flere forlag og producenter er begyndt at sætte gebyr på mindre ordrer. Kan du leve med denne leveringstid, så hjælper du os meget, og så behøver du ikke gøre andet end at afgive ordren i webshoppen. 

Hurtig levering Har du derimod et behov for hurtige levering, f.eks. hvis ordren er en gave, til undervisningsformål eller noget tredje. Så angiv dette i webshoppen (under fjerde trin ved "kassen" får du en mulighed for at tilføje kommentarer). Så tryller vi med hurtig levering - typisk ved at få varerne fremsendt direkte fra udlandet til din valgte leverings form. Samme fremgangsmåde vælger vi ofte også ved større ordrer. (NB vi lægger ikke tillæg på ved denne form for hurtig levering - vi dækker meromkostningen som en service for dig). 

Vi leverer varerne med GLS, BRING, DAO 365, Postnord eller du kan afhente dem.
Vi leverer til Danmark.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Skakbloggen, Parallelvej 6, 9480 Løkken, 20280756, ole@skakbloggen.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Parallelvej 6, 9480 Løkken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen). Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge det lovpligtige reklamationsskema, som du kan downloade her.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation - Hvis der er fragtskade

Hvis der er synlige skader på pakken, f.eks. et hul i kassen, kan du nægte at modtage pakken. Fragtudbyderen returnerer herefter pakken til deres depot og informerer Skakbloggen som afsender om klagen.

Hvis du accepterer modtagelsen af en tilsyneladende intakt pakke og efterfølgende opdager, at indholdet er beskadiget, skal du kontakte fragtudbyderen hurtigst muligt for yderligere vejledning. Typisk ved henvendelse til fragtudbyderens kundeservice.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart. 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse ole@skakbloggen.dk.